SFATURI
05.01.2022

Masuri pentru optimizarea autonomiei modelului electric ŠKODA ENYAQ iV pe timp de iarna

Scaderea autonomiei pe timp de iarna poate fi redusa prin cativa pasi simpli.
ENYAQ iV

› Conform normelor ciclului WLTP, SUV-ul electric al marcii ŠKODA poate parcurge peste 520 de kilometri fara sa se opreasca la statia de incarcare

› Scaderea autonomiei pe timp de iarna poate fi redusa prin cativa pasi simpli

› Pompa de caldura optionala si incalzirea scaunelor si a volanului pot creste eficienta si confortul in lunile de iarna
 

Mladá Boleslav, ianuarie 2022 – SUV-ul 100% electric ŠKODA ENYAQ iV aduce tehnologie de propulsie eficienta si caracteristici aerodinamice extraordinare in clasa aceasta de autoturisme. Astfel, ENYAQ iV permite calatorii confortabile la drum lung, oferind autonomii de peste 520 de kilometri conform normelor ciclului WLTP. Ideale din punctul de vedere al eficientei sunt temperaturile intre 20 si 30 °C la exterior. Pe timp de iarna insa, autonomia autovehiculelor electrice scade, energia electrica din baterie fiind necesara, de pilda, pentru a incalzi interiorul si pentru a mentine bateriile la temperatura optima. Cu pasii corecti si optiunile de dotare adecvate, reducerea autonomiei poate fi insa cu usurinta mentinuta la niveluri minime.


Axel Andorff, seful Proiectelor MEB explica: ”Condusul pe timp de iarna supune automobilele electrice moderne, asemeni modelului ŠKODA ENYAQ iV, unor sarcini ridicate. In timp ce automobilele cu motor cu ardere interna folosesc caldura reziduala a motorului pentru a incalzi interiorul, la automobilele electrice, energia necesara incalzirii provine de la bateria de tractiune. Managementul termic al bateriei consuma la randul sau energie electrica, ceea ce reduce, de asemenea, din autonomie. Dar optimizand controlul temperaturii bateriei cu ajutorul unui nou soft, folosind pompa de caldura optionala si cativa pasi simpli ce pot fi implementati cu usurinta de catre soferi, aceasta reducere de autonomie specifica perioadei de iarna poate fi mentinuta la niveluri minime.”


ŠKODA ENYAQ iV are o autonomie impresionanta, astfel ca se preteaza atat la utilizarea in cotidian, cat si la condusul pe distante mai mari. De exemplu, ENYAQ iV 80 cu baterie litiu-ion de 82 kWh poate sa parcurga peste 520 de kilometri fara sa se opreasca la statia de alimentare (conform normelor ciclului WLTP). Cand vremea se raceste insa, autonomia autoturismelor electrice se reduce, deoarece bateria trebuie mentinuta la temperatura sa optima, cu ajutorul unui sistem sofisticat de management termic. De asemenea, energia bateriei este folosita si pentru incalzirea interiorului. Spre deosebire de modelele cu motoare cu ardere interna, modelele electrice nu pot folosi caldura reziduala pentru a incalzi interiorul. Pompa de caldura ce poate fi comandata ca dotare optionala pentru ENYAQ iV ofera o solutie in acest sens, comprimand CO₂-ul pentru a genera aer cald, cu care incalzeste interiorul fara a folosi astfel din energia stocata in baterie.


Management termic optimizat cu ajutorul unui nou soft pentru baterie
Bateria de tractiune a modelului ENYAQ iV este mentinuta intr-un interval de temperatura ideal pentru a asigura puterea optima, precum si recuperarea eficienta si cea mai rapida incarcarea in curent continuu la punctele de incarcare rapida. Noua versiune a softului automobilului optimizeaza managementul termic al bateriei, extinzandu-i autonomia la temperaturile reduse din timpul iernii si crescand totodata durata de viata a bateriei. Acest nou soft va fi instalat si la automobilele ENYAQ iV ce au fost livrate deja clientilor. ŠKODA garanteaza ca bateria isi va mentine pe o perioada cel putin 8 ani sau pe o distanta de 160.000 de kilometri cel putin 70% din capacitatea sa initiala. Pentru a pastra baterie intr-o stare cat mai buna, se recomanda ca aceasta sa fie incarcata cat mai des posibil maximum pana la 80% pentru utilizarea normala.


Pregatirea optima pentru drumurile pe timp de iarna cu ŠKODA ENYAQ iV
Cu cateva trucuri simple, cei care conduc un ENYAQ iV pot creste autonomia automobilului lor pe timp de iarna. Daca autoturismul este parcat intr-un garaj, bateria si interiorul nu trebuie incalzite la fel de mult ca atunci cand parcati afara. Dar incalzirea stationara a interiorului poate fi, de asemenea, programata si activată din aplicatia MyŠKODA. Daca automobilul este conectat la o priza atunci cand este incalzit de sistemul stationar, ENYAQ iV nu va consuma baterie din baterie, ci de la priza. Inainte de a porni la drum, se recomanda sa demontati accesoriile pe care nu le folositi, ca de pilda suporturile pentru transportul pe plafon. De asemenea, este bine sa verificati presiunea din pneuri. Daca anvelopele nu au o presiune suficienta, creste rezistenta la rulare si astfel creste si consumul de energie. Modul Eco ofera un potential aditional de economisire a energiei, reducand puterea sistemului de climatizare Climatronic si limitand puterea motorului pana la o viteza de maximum 130 km/h. Soferul poate anula aceste setari oricand prin apasarea maxima a pedalei de acceleratie.


Recomandari utile pentru economii aditionale de energie
Daca incalzirea optionala a volanului si a scaunelor sunt activate la deplasarea in conditii de temperatura exterioara redusa, incalzirea interiorului poate fi setata la un nivel mai redus, ceea ce economiseste energie. Daca sunteti singur in masina, este util, de asemenea, si sa incalziti doar zona soferului cu ajutorul sistemului de climatizare Climatronic cu reglaje pe 2 sau 3 zone. Tempomatul adaptiv predictiv ACC inclus in pachetul Travel Assist economiseste energie mentinand autoturismul la viteza constanta. Sistemul detecteaza totodata si limitarile de viteza, virajele si sensurile giratorii, astfel ca permite automobilului sa franeze din timp sau sa ruleze liber. La condusul in oras, se recomanda selectarea modului de conducere B, astfel incat sa fie recuperata cat mai multa energie posibil datorita optimizarii recuperarii energiei. La deplasarea in zonele rurale sau pe autostrada, rezistenta redusa la inaintare a modelului ENYAQ iV permite rularea libera pe distante extinse facand uz doar de energia cinetica.