STIRI DE LA SKODA
03.03.2020

ŠKODA OCTAVIA RS iV: sustenabila si totusi extrem de sportiva

ŠKODA ofera acum in premiera absoluta primul model RS cu sistem de propulsie hibrida plug-in.
Octavia RS iV

› Primul hibrid plug-in al familiei de modele sportive ŠKODA RS

› Putere de 180 kW (245 CP) si exterior si interior in stilul specific gamei RS

› Patru noi modele OCTAVIA electrificate: OCTAVIA RS iV, OCTAVIA iV si doua modele OCTAVIA e-TEC

 

Mladá Boleslav, 3 martie 2020 – ŠKODA ofera acum in premiera absoluta primul model RS cu sistem de propulsie hibrida plug-in. Noua ŠKODA OCTAVIA RS iV a fost echipata cu un motor pe benzina 1,4 TSI si un motor electric ce genereaza impreuna 180 kW (245 CP). Avand detalii negre la exterior, OCTAVIA RS iV poate fi imediat identificata ca fiind versiunea de top a celei mai populare game ŠKODA, adica OCTAVIA, ce a ajuns acum la a patra sa generatie. De asemenea, producatorul auto ceh va oferi noua OCTAVIA si in alte trei variante electrificate aditionale. O varianta este OCTAVIA iV, un hibrid plug-in ce furnizeaza 150 kW (204 CP) si poate fi comandat cu liniile de echipare Ambition si Style. Cele doua versiuni e-TEC ce ofera 81 kW (110 CP) si respectiv 110 kW (150 CP) sunt primele masini ŠKODA ce fac uz de tehnologia micro-hibrida.

 

Christian Strube, membru al Consiliului de Administratie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnica, a declarat: ”Introducerea modelului OCTAVIA RS iV reprezinta inceputul unui nou capitol in povestea de succes a portofoliului nostru RS. Folosim acum pentru prima data tehnologia de propulsie hibrida plug-in pentru un model sportiv din varful gamei. Acest sistem folosit pentru OCTAVIA RS iV ii creste performantele si ii reduce consumul de combustibil, precum si emisiile de CO₂.”

 

Astfel, ŠKODA a dotat OCTAVIA RS iV cu un motor pe benzina 1,4 TSI (110 kW / 150 CP), precum si cu un motor electric de 85-kW. Impreuna, cele doua motoare genereaza 180 kW (245 CP) si un cuplu maxim de 400 Nm, transferat catre rotile din fata de transmisia automata DSG cu 6 trepte. Emisiile de CO₂ sunt de aproximativ 30 g/km conform ciclului WLTP*, ceea ce insemna ca automobilul respecta deja normele mai stricte Eu6d valabile pentru autovehiculele noi inmatriculate in UE, ce vor intra in vigoare abia incepand cu 1 ianuarie 2021.

 

Bateria litiu-ion de inalta tensiune are o capacitate de 37 Ah, ceea ce insemna 13 kWh si asigura masinii o autonomie de pana la 60 km conform ciclului WLTP*. Deoarece cuplul de 330 Nm generat de motorul electric este disponibil instantaneu, RS iV poate demara extrem de rapid. In modul Sport, care permite soferilor sa faca uz de intreaga putere a masinii, OCTAVIA RS iV accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 7,3 secunde. Viteza sa maxima este de 225 km/h. Directia progresiva inclusa in echiparea standard si reglajele dinamice ale suspensiilor, specifice gamei RS permit condusul in stil energic.

Accente negre distinctive
ŠKODA OCTAVIA RS iV se distinge prin proiectoarele de ceata cu LED specifice si jantele negre din aliaj usor de 18 inchi ce fac parte din dotarea standard. Privirile sunt atrase imediat si de etrierele RS rosii. Jantele de 19 de inchi sunt oferite ca dotare optionala. Grila ŠKODA a radiatorului, asa-numitele air-curtains, difuzorul de pe masca frontala cu design RS, difuzorul din spate si ramele geamurilor sunt toate negre. Limuzina are un difuzor negru, iar versiunea COMBI un difuzor vopsit in culoarea caroseriei.

 

Oliver Stefani, directorul departamentului de Design al marcii ŠKODA explica: ”Am conferit formei dinamice a modelului OCTAVIA o alura chiar si mai sportiva, folosind detaliile RS deja familiare. Cu numeroasele sale detalii negre, precum grila radiatorului cu designul specific modelelor ŠKODA, masca frontala, difuzorul din spate si jantele din aliaj usor, automobilul poate fi recunoscut imediat ca facand parte din familia ŠKODA RS.”

 

Interior RS dinamic
La interior, OCTAVIA RS iV atrage atentia cu predominanta negrului. Volanul sport multifunctional imbracat in piele are trei spite si poarta emblema vRS. De asemenea, dispune de padele pentru transmisia automata DSG. Scaunele sport din fata au tapiteria textila neagra, iar scaunele Ergo optionale sunt acoperite cu Alcantara® si piele si au adancimea ajustabila. Scaunele sunt rafinate cu emblema RS si cusaturi decorative rosii sau gri argintiu, ce pot fi observate si pe volanul imbracat in piele, pe cotiere si bordul acoperit cu Alcantara®. Bandourile decorative cu design RS si pedalierul cu design de aluminiu desavarsesc designul sportiv cu eleganta.

OCTAVIA iV plug-in hibrid de 204 CP
Alaturi de versiunea RS a modelului OCTAVIA iV, ŠKODA ofera si un hibrid plug-in pentru liniile de echipare Ambition si Style. Pentru aceste variante, motorul 1,4 TSI si motorul electric de 85 kW genereaza 150 kW (204 CP) si un cuplu maxim de 350 Nm. Aceasta versiune de hibrid plug-in poate parcurge electric 60 km conform ciclului WLTP* si este echipata cu transmisia automata DSG cu 6 trepte cu tehnologia shift-by-wire. Emisiile de CO₂ sunt de aproximativ 30 g/km*. OCTAVIA iV indeplineste, de asemenea, cerintele normei de poluare EU6d.

 

Bateria litiu-ion de inalta tensiune de 37 A, respectiv 13 kWh ce este folosita pentru ambele modele iV poate fi incarcata convenabil de acasa, de la o priza casnica uzuala sau un wallbox. Conectorul pentru incarcare este ascuns in bara de protectie din fata, pe partea soferului. Bateria obisnuita de 12 volti se afla in portbagajul ce are o capacitate de 450 l la limuzina si 490 l la COMBI.

Rezervorul de combustibil are un volum de 40 l, cu doar 5 litri mai putin decat versiunile OCTAVIA ce dispun doar de motor cu ardere interna.

 

Doua motoare e-TEC cu tehnologie micro-hibrida
Cele doua versiuni e-TEC ale modelului OCTAVIA sunt prezentate acum in premiera pentru marca ŠKODA. Acestea vor fi primele modele din productia de serie a marcii cu sistem micro-hibrid si vor fi fabricate incepand cu vara acestui an. In combinatie cu transmisia automata DSG cu 7 trepte, motorul 1,0 TSI de 81 kW (110 CP) si motorul 1,5 TSI de 110 kW (150 CP) utilizeaza un motor demaror de 48 volti si o baterie litiu-ion de 48 volti, instalata sub scaunul pasagerului din fata, avand capacitatea de 0,6 kWh. Ambele modele pot fi identificate in baza emblemei specifice aplicate in spate.

 

Tehnologia micro-hibrida permite recuperarea energiei la franare. Aceasta energie va fi apoi stocata in baterie si va fi folosita pentru a sustine motorul cu ardere interna, asigurand un boost electric de pana la 50 Nm. In functie de situatie, aceasta permite chiar decuplarea completa a motorului, astfel incat automobilul sa ruleze liber. Imediat ce e din nou nevoie de puterea motorului cu ardere, motorul electric il reporneste in fractiuni de secunda. Functia Start/Stop functioneaza, de asemenea, mai rapid si mai simplu, datorita acestui motor demaror cu curea. Mai mult, motorul este mai silentios si vibratiile ii sunt reduse la pornire, iar bateria de 48 volti poate incarca bateria obisnuita de 12 volti folosind convertorul de curent continuu/curent continuu. Per total, tehnologia micro-hibrida aplicata pentru cele doua modele ŠKODA e-TEC permite economii de pana la 0,4 l de combustibil la 100 km.

* Toate valorile mentionate sunt inca provizorii si ar putea fi eventual revizuite.