STIRI DE LA SKODA
14.07.2020

ŠKODA OCTAVIA RS: sportiva de performanta

Noii membri ai familiei ŠKODA OCTAVIA
ŠKODA OCTAVIA RS

›   Versiunea cea mai agila a gamei OCTAVIA ofera spre alegere sisteme diferite de propulsie

›   La fel ca hibridul plug-in RS iV, versiunea cu motorul 2,0 TSI pe benzina genereaza 180 kW (245 CP), iar motorul diesel 2,0 TDI furnizeaza 147 kW (200 CP)

›   Specifice gamei RS: accentele negre din interiorul sportiv

›   Controlul dinamic al sasiului asigura o manevrabilitate deosebit de dinamica in modul Sport

 

Mladá Boleslav, iulie 2020 - ŠKODA isi continua si la a patra generatie ŠKODA OCTAVIA traditia modelelor RS de inalta performanta. Dar acum, producatorul ceh de automobile ofera pentru prima data trei sisteme diferite de propulsie, alaturand versiunilor OCTAVIA RS pe benzina si diesel si varianta OCTAVIA RS iV, primul hibrid plug-in RS al marcii. OCTAVIA RS 2,0 TSI si OCTAVIA RS iV furnizeaza fiecare 180 kW (245 CP). Varianta cu motor 2,0 TDI genereaza 147 kW (200 CP) si este singurul model din gama RS ce poate fi dotat optional cu tractiune integrala. Toate cele trei variante dispun de detalii sportive la exterior, inclusiv accente negre in stil RS. In interiorul cu design dinamic predomina negrul.

 

Povestea de succes a gamei ŠKODA RS a inceput in anul 2000, cu prima generatie OCTAVIA, iar de atunci, cele mai sportive variante ale diferitelor game de modele ŠKODA din productia de serie poarta emblema distinctiva RS. Abrevierea vine de la Rally Sport si evoca prototipurile automobilelor de raliu ŠKODA 180 RS si 200 RS, precum si succesul repurtat de ŠKODA 130 RS in anii 70 la Raliul de la Monte Carlo. ŠKODA a construit peste 17.600 de exemplare din prima generatie OCTAVIA RS, ce avea sub capota un motor turbo de 1,8 litri si genera 132 kW (180 kW). Initial a fost oferita in varianta limuzina, iar apoi, in 2002, a intrat in productie si varianta COMBI. Mai apoi, din a doua generatie ŠKODA OCTAVIA RS au fost fabricate peste 87.800 de exemplare dotate cu motor pe benzina de 147 kW (200 CP) sau, in premiera, cu un diesel, si anume de 125 kW (170 CP). A treia generatie OCTAVIA RS a fost lansata in 2013 si a cunoscut un succes chiar si mai mare. A fost primul  model ce a purtat bandoul reflector rosu pe hayon, care, de atunci, a devenit un detaliu definitoriu pentru gama RS. Initial acest RS a fost oferit cu un motor pe benzina de 162 kW (220 CP), la care ulterior au fost adaugate inca doua propulsoare pe benzina: 169 kW (230 CP) si 180 kW (245 CP). O alta varianta a fost motorul diesel 2,0 TDI de 135 kW (184 CP), ce a oferit tractiunea integrala in premiera pentru un RS. Din această generatie au fost produse in total 172.000 de unitati. In Germania, Marea Britanie si Elvetia, versiunile RS reprezinta acum peste 20% dintre vanzarile gamei.

 

Trei variante de sisteme de propulsie

A patra generatie OCTAVIA RS le ofera clientilor spre alegere in premiera o gama de motorizari compusa din trei sisteme diferite de propulsie. Generand 180 kW (245 CP), noua OCTAVIA RS iV cu sistem hibrid plug-in si transmisia automata DSG cu 6 trepte de viteza furnizeaza aceeasi putere ca OCTAVIA RS echipata cu motorul 2,0 TSI pe benzina cu transmisia manuala cu 6 trepte sau transmisia automata DSG cu 7 trepte. Varianta cu motorul diesel 2,0 TDI ofera 147 kW (200 CP) si este disponibila exclusiv cu transmisia automata DSG cu 7 trepte si poate fi echipata optional cu tractiune integrala. Unitatea electronica de control a tractiunii integrale optionale reactioneaza in cateva fractiuni de secunda la modificarile conditiilor de mers, ajutand soferul sa manevreze automobilul, de exemplu, in virajele abordate cu viteza mai mare. In aceste situatii, cand sarcina de pe roata aflata pe interiorul virajului este redusa, sistemul transfera o parte a cuplului spre roata opusa, mentinand astfel tractiunea la un nivel ridicat.

 

František Drábek, Directorul departamentului Modele Compacte din cadrul ŠKODA AUTO, a explicat: ”Indiferent de sistemul de propulsie pe care il vor alege fanii RS, modelele ŠKODA OCTAVIA RS se vor ridica la nivelul asteptarilor lor, imbinand performantele ridicate, deja familiare clientilor nostri, cu caracterul practic la utilizarea in cotidian.”

 

Alura sportiva, cu detalii RS negre

Variantele RS au beneficiat inca de la primele generatii de un design si mai dinamic decat celelalte variante din gama OCTAVIA. Astfel, alaturi de mastile exclusive din fata si din spate, acestea dispun si de numeroase alte detalii negre, precum, de pilda, grila radiatorului in stilul specific marcii ŠKODA, difuzorul si asa-numitele air-curtains de deasupra proiectoarelor de ceata cu LED. Carcasele oglinzilor exterioare si ramele geamurilor sunt, de asemenea, finisate in negru gloss. La varianta COMBI, aditional si barele de plafon sunt negre. In partea din spate a limuzinei, aeroflaps-urile, difuzorul din spate si eleronul sunt toate finisate in negru gloss. Eleronul versiunii COMBI este vopsit in culoarea caroseriei. Modelele RS ruleaza ca dotare standard pe jante negre de 18 inchi cu etrierele rosii, in stil specific gamei RS. Jantele de 19 de inchi sunt oferite ca dotare optionala. Versiunile sportive din varful gamei OCTAVIA sunt marcate ca atare cu emblemele vRS de pe grila radiatorului si hayon. Printre dotarile standard se numara si farurile Matrix full-LED, care sunt introduse in premiera in gama OCTAVIA.

 

Interior dinamic, in stil RS

La interiorul modelelor OCTAVIA RS predomina negrul, iar volanul multifunctional imbracat in piele se remarca prin designul nou cu trei spite si emblema RS. Butoanele de pe volan au fost rearanjate si dispun de finisaje cromate. Autoturismele echipate cu transmisia automata DSG dispun si de padele pentru schimbarea treptelor de viteza. Scaunele sport din fata cu tetierele integrate sunt acoperite cu tapiterie textila neagra, iar scaunele ergonomice optionale sunt acoperite cu Alcantara®, piele si piele ecologica si au adancimea ajustabila si functie de masaj. Scaunele sunt rafinate cu emblema RS si cusaturi decorative rosii sau gri argintiu, ce pot fi observate si pe volanul imbracat in piele, pe cotiere si panoul de instrumente acoperit cu Alcantara®. Bandourile decorative cu efect de carbon si pedalierul cu design de aluminiu desavarsesc cu eleganta designul sportiv al interiorului.

 

Virtual Cockpit cu layout Sport, plus functia de selectare a modului de condus cu modul RS in dotarea standard

Modelele RS dispun in dotarea standard de panoul de instrumente Virtual Cockpit, ce are in acest caz un layout Sport aditional. Versiunile RS sunt echipate standard si cu functia de selectare a modului de condus (Driving Mode Select), ce include si un nou mod RS de conducere. Toate sistemele de asistenta a soferului oferite pentru a patra generatie OCTAVIA sunt, desigur, disponibile si pentru versiunile RS. Printre acestea se numara, de exemplu, asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare, functia de avertizare la iesirea din automobil si functia de avertizare pentru traficul local.

 

Functii noi pentru sistemul de control dinamic al sasiului

Dinamismul celor trei modele situate in varful gamei este asigurat de sistemul directiei progresive (dotare standard) si de suspensiile sport specifice gamei RS, ce reduc garda la sol cu 15 mm pentru versiunile 2,0 TSI si 2,0 TDI. Sistemul de control sport al sasiului DCC este disponibil ca dotare optionala si ajusteaza constant amortizarea, permitand astfel un stil de condus deosebit de dinamic in modul Sport. Cu functia de selectare a modului de condus Driving Mode Select, DCC permite ajustarea mai multor parametrii, ca de pilda a celor de reglare a suspensiilor, amortizarii si directiei sau modul de functionare a transmisiei automate DSG, in vederea adaptarii la preferintele soferului. Aceste ajustari pot fi efectuate cu ajutorul cursorului de pe ecranul tactil central. Garda la sol a modelului OCTAVIA RS iV ramane neschimbata cand automobilul este echipat cu DCC. La versiunile TSI, diferentialul blocabil electronic cu derapare limitata VAQ asigura o mai buna tractiune pe puntea fata. Cele doua cele mai puternice versiuni au frane de 17 inchi, iar varianta diesel este echipata cu frane de 16 inchi pe fata si de 15 inchi pe spate.

 

Nota: Versiunea OCTAVIA RS iV este momentan indisponibila in Romania.