STIRI DE LA SKODA
14.11.2019

Mai spatioasa, mai conectata, mai emotionala: noua ŠKODA OCTAVIA

In premiera: display-ul head-up, tehnologia shift-by-wire si scaunele Ergo benefice spatelui
Octavia

›   Un clasic actualizat: noua OCTAVIA a fost revigorata cu un design emotional si tehnologii inovatoare

›   In premiera: display-ul head-up, tehnologia shift-by-wire si scaunele Ergo benefice spatelui

›   Sisteme de propulsie: hibrid plug-in, micro-hibrid, plus clasicele motoare pe benzina si diesel

›   Exteriorul: dimensiuni mai mari si design mai emotional si mai spectaculos

›   Interiorul: design nou si plansa de bord pe mai multe niveluri

 

Si mai buna, si mai spatioasa, si mai sigura, si mai conectata, si mai emotionala ca niciodata: odata cu lansarea celei de-a patra generatii a modelului cu cele mai mari vanzari din istoria marcii, ŠKODA a atins o noua dimensiune. Modelul de baza al gamei ŠKODA a devenit acum mai lung si mai lat decat predecesorul si are un portbagaj chiar si mai mare, plus un caracter si mai emotional, gratie noului limbaj de design ŠKODA. Noul concept al interiorului combina spatiul extraordinar cu functionalitatea excelenta, la care sunt adaugate si materialele de calitate superioara si mai multe noi detalii ingenioase. Dotarile inovatoare de conectivitate si noile sisteme de asistenta ofera acum niveluri chiar si mai inalte de confort si siguranta.

 

Bernhard Maier, Presedintele Consiliului de Administratie ŠKODA, a declarat: ”OCTAVIA este de importanta imensa pentru ŠKODA. De aceea, am innoit acum complet acest model. Rezultatul: cea mai buna ŠKODA din toate timpurile. Este un automobil mai spatios, mai practic si mai sigur ca niciodata. Prezentand noua generatie, acum, la a 60-a aniversare a modelului, am facut un mare pas inainte. OCTAVIA a contribuit in maniera decisiva la evolutia pozitiva a companiei si a marcii... pe parcursul a sase decenii. Sunt increzator ca noua generatie isi va juca mai departe cu brio acest rol de motor al dezvoltarii noastre.”

 

La saizeci de ani de la startul productiei modelului OCTAVIA, ce a avut loc in 1959, acum, marca lanseaza cel mai bun model din istorie. A patra generatie de la relansarea modelului din 1996 va continua sa fie inima si motorul marcii si totodata modelul cu cele mai mari volume de vanzari ale marcii. Produsa in peste 6,5 milioane de exemplare, OCTAVIA este de multi ani un model foarte apreciat atat in tara de provenienta, Republica Ceha, cat si pe multe alte piete de pe glob. Motivele sunt evidente: modelul are un design modern si tehnologie moderna, este eficient, foarte practic si de calitate superioară. Totodata, masina ofera spatiu extrem de generos si un excelent raport valoare/pret.

 

Mai mare si mai atractiva

OCTAVIA a crescut acum si mai mult, gratie noilor sale proportii si este acum si mai atractiva decat modelul anterior, datorita celor mai noi dezvoltari ale limbajului de design ŠKODA. La o lungime de 4.689 mm, limuzina este cu 19 mm mai lunga decat generatia precedenta, iar versiunea COMBI cu 22 mm mai lunga. Latimea a crescut cu 15 mm. Capacitatea portbagajului COMBI, care este cea mai mare din segmentul acesta de automobile, a crescut cu 30 l, la 640 l. Limuzina ofera o capacitate a portbagajului de 600 l, ceea ce inseamna un plus de 10 l fata de generatia trecuta. Noua masca frontala a masinii si noile faruri atractive atrag atentia imediat si in dotarea standard includ tehnologie LED pentru luminile de intalnire, de drum si luminile de zi. Luminile de pozitie, cele de frana si proiectoarele de ceata dispun, de asemenea, de LED-uri. Barele de plafon cu un design nou, aplatizat, pun si mai bine in valoare silueta modelului OCTAVIA COMBI, pe cand limuzina aproape ca pare a fi un coupe, dupa forma profilului sau. Jantele din aliaj de pana la 19 inchi confera tuturor versiunilor o alura plina de forta. In gama de culori exterioare au fost introduse trei noi optiuni: Negru Crystal, Albastru Lava si Albastru Titan. Clientii pot, de asemenea, comanda pachetele Crom si Dynamic, ca dotare optionala.

 

 

Interior nou, cu plansa de bord pe mai multe niveluri

Conceptul nou de design interior ofera un volan cu design nou, cu doua spite, ce poate fi echipat optional cu incalzire si poate fi comandat si in versiune multifunctionala. Volanul are comenzile noi, permitand soferilor sa foloseasca 14 functii diferite fara sa-si ia mainile de pe volan. La bordul care, de asemenea, are design nou, se observa structura modulara, aranjata pe mai multe niveluri, precum si display-ul central montat fara suport in spate. Consola centrala este eleganta, aerisita si rafinata cu detalii cromate, la fel ca panourile usilor si manerele usilor. Materiale moi, de asemenea, noi confera interiorului un aspect premium, iar iluminarea ambientala cu LED adauga tuse speciale de design pentru portierele din fata si pentru bord, iluminandu-le indirect in zece culori diferite, selectabile. Pot fi selectate, de asemenea, scenarii coordonate de iluminare.

 

Display-ul head-up si scaunele Ergo

Optional, puteti echipa masina cu scaunele Ergo ce sunt deosebit de confortabile pentru spate. Printre altele, acestea ofera functie de masaj si sunt oferite in premiera pentru ŠKODA. In versiunea de top, aceste scaune pot fi, de asemenea, ventilate si sunt distinse cu certificatul Campaniei Germane pentru un Spate mai Sanatos. Display-ul head-up optional este o alta premiera in gama ŠKODA si proiecteaza direct pe parbrizul (optional incalzit) informatii importante ca de exemplu viteza, instructiunile de navigatie, indicatoarele de circulatie detectate si sistemele de asistenta activate. Display-ul Maxi DOT multifunctional de 4,2 inchi este inclus in echiparea standard si dispune de 16 culori. Sistemul climatizare Climatronic cu reglaje pe trei zone este oferit pentru prima data in gama de dotari disponibile pentru OCTAVIA. Folosind sistemul optional de acces fara cheie (KESSY), acum puteti deschide de la inceput oricare dintre cele patru usi ale masinii. Dotarea standard mai include si geamurile laterale electrice si frana de parcare electromecanica. ŠKODA OCTAVIA este disponibila si cu geamurile laterale din fata cu izolare acustica aditionala, pentru a reduce si mai mult zgomotul din cabina pasagerilor.

 

DSG cu tehnologe shift-by-wire si farurile Matrix full-LED

Noua OCTAVIA este prima ŠKODA ce face uz de tehnologia shift-by-wire pentru operarea transmisiei DSG. Aceasta transmite electronic selectiile soferului catre cutia de viteze. In locul familiarului levier DSG, acum se gaseste un nou modul de comanda pozitionat in consola centrala, cu un mic comutator pentru selectarea modurilor, plus butonul P pentru parcare. Farurile full-LED Matrix sunt oferite optional si permit soferului sa tina in permanenta luminile de drum activate, fara a-i deranja pe ceilalti participanti la trafic. Blocurile optice spate full-LED au integrate elemente cristaline de design si sunt, alaturi de luminile de semnalizare dinamice, alte dotari optionale atractive. Sistemele de siguranta, precum asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare, asistentul de avertizare la iesirea din masina si functia locala de avertizare pentru trafic sunt, de asemenea, noi pentru ŠKODA. Printre alte functii se numara Area View, Side Assist si tempomatul predictiv, care, impreuna cu versiunea actualizata a functiei de identificare a indicatoarelor de circulatie si sistemul Lane Assist optimizat, precum si cu asistentul pentru ambuteiaje si Emergency Assist, compun pachetul sistemului Travel Assist. In baza sistemului Hands-on-Detect, acest sistem, de asemenea, verifica daca soferul atinge in permanenta volanul. In cazul unei coliziuni, ocupantii sunt protejati de cele pana la 9 airbag-uri, inclusiv un airbag pentru genunchii soferului si airbag-uri laterale pentru locurile spate.

 

Sisteme alternative de propulsie noi si motoare eficiente cu ardere interna

OCTAVIA este acum mai eficienta si mai atenta cu mediul ca niciodata, oferind totodata cea mai mare varietate de sisteme de propulsie din istoria modelului. Astfel, in premiera, modelul poate fi echipat cu un sistem hibrid plug-in, fiind oferit in aceasta forma sub denumirea OCTAVIA iV. O parte dintre motoarele pe benzina, ce au fost acum optimizate, sunt echipate cu tehnologia inovatoare micro-hibrida, iar motoarele diesel sunt oferite in versiunea EVO de ultima ora si au emisii de oxizi de azot cu pana la 80% mai mici. Astfel gama larga de motorizari ofera puteri intre 81 kW (110 CP) si 150 kW (204 CP).  Motorul pe benzina 1,4 TSI si motorul electric genereaza impreuna 150 kW (204 CP) pentru a propulsa OCTAVIA iV. Avand o capacitate de 37 Ah si furnizand 13 kWh, bateria litiu-ion de inalta tensiune permite o autonomie electrica de pana la 55 km, conform ciclului WLTP. Versiunile eTEC echipate cu cea mai noua generatie de motoare pe benzina EVO 1,0 TSI sau 1,5 TSI dispun de tehnologie micro-hibrida cand sunt echipate cu transmisia automata DSG. Folosind un motor electric de 48-V care are rol de demaror si de alternator si este antrenat de o curea, precum si o baterie litiu-ion de 48-V, sistemul recupereaza energie la franare si sustine motorul cu ardere interna, oferindu-i cuplu electric aditional si permitand rularea libera cu motorul termic complet oprit. Motoarele diesel EVO fac uz de un nou tip de tratare a gazelor cu dublu dozaj, la care solutia AdBlue® este injectata tintit in fata celor doua convertoare catalitice, aranjate consecutiv, unul după celalalt. Controul dinamic al sasiului este o dotare optionala permite acum modificarea cursiva a diferitilor parametri, precum setarile suspensiilor, amortizoarelor si directiei, sau modului de functionare a transmisiei automate DSG.

 

Sisteme de infotainment de ultima ora si Virtual Cockpit avansat

OCTAVIA ofera spre alegere patru sisteme de infotainment din cea mai noua generatie. Acestea au ecrane cu diametrul intre 8,25 si 10 inchi. Anumite sisteme pot fi chiar controlate prin gesturi sau comanda vocala, cu ajutorul asistentului digital Laura. Sistemul de navigatie cel mai avansat se numeste Columbus si poate, in premiera, afisa hartile navigatiei la zoom diferit fata de afisajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi, afisaj ce a fost, de asemenea, imbunatatit, fiind acum si mai usor de folosit. Aceasta noua functie de zoom poate fi ajustata cu ajutorul unui asa-numit Touch Slider ce poate fi, de asemenea, folosit pentru reglarea volumului. Datorita eSIM-ului integrat, OCTAVIA este in permanenta on-line, permitand astfel si accesul permanent la cele mai noi servicii on-line mobile ŠKODA Connect. Printre aceste servicii se numara si eCall, care este o functie obligatorie in UE, precum si accesul de la distanta la automobil si aplicatii de infotainment sustinute si prin date on-line. Masina poate fi echipata cu pana la cinci port-uri USB pentru incarcarea si conectarea dispozitivelor multimedia si a stick-urilor USB. Unul dintre aceste intrari USB poate fi integrat chiar si in consola de deasupra oglinzii retrovizoare interioare. Dispozitivele mai vechi ce functioneaza cu USB-A 3.0 pot fi conectate foarte simplu la intrarea USB-C cu ajutorul unui adaptor oferit in gama de Accesorii Originale ŠKODA. De asemenea, smartphone-urile pot fi incarcate inductiv, cu dispozitivul optional Phone Box. Interiorul optimizat acustic si noul sistem optional de sunet Canton asigura sunetul perfect al muzicii.

 

Dotari si functii inovatoare Simply Clever

Pentru motoarele diesel, in gama de solutii Simply Clever specifice marcii a fost inclus acum si un nou sistem practic pentru completarea solutiei AdBlue®. Astfel, acum soferii pot folosi si dispozitivele de umplere de la statii ce sunt de fapt destinate prin echipare camioanelor. Pasagerii din spate pot folosi noile buzunare pentru smartphone-uri, ce sunt integrate in spatarele scaunelor frontale si sunt lansate acum in premiera pentru ŠKODA. Pachetul pentru dormit destinat locurilor din spate este acum, de asemenea, introdus ca dotare optionala pentru OCTAVIA. De asemenea, acum pot fi comandate noile parasolare retractabile pentru geamurile laterale din spate, iar buzunarul multifunctional de sub sistemul de acoperire a portbagajului este oferit atat pentru limuzina, cat si pentru COMBI. Versiunea break poate fi, de asemenea, echipata cu un sistem de acoperire a portbagajului cu retractare automata. Compartimentul de depozitare cu umbrela si perie din portierele din fata este o alta dotare noua, iar palnia integrata in capacul rezervorului pentru lichidul de spalare a parbrizului este o premiera aditionala pentru OCTAVIA.