STIRI DE LA SKODA
05.05.2020

Noua ŠKODA OCTAVIA: mix-ul inteligent de materiale asigura rigiditatea optima si greutatea redusa

ŠKODA OCTAVIA a obtinut 5 stele la testul Euro NCAP
Octavia

› Siguranta maxima si eficienta ridicata: caroseria noii ŠKODA OCTAVIA este realizata in proportie de 20,6% din oteluri ultra-rezistente formate la cald

› Proces inovator de productie: procedeul de laminare flexibila permite grosimi diferite pentru foile de tabla, chiar si pentru cele mai rigide componente

› Unul dintre cele mai sigure autoturisme din clasa sa: ŠKODA OCTAVIA a obtinut 5 stele la testul Euro NCAP

 

Mladá Boleslav, mai 2020 - Obtinand punctajul maxim de 5 stele la testul Euro NCAP, noua ŠKODA OCTAVIA este unul dintre cele mai sigure autoturisme din clasa sa. Un factor important ce a contribuit la acest rezultat este mix-ul inteligent de materiale din care este construit automobilul. Astfel, la a patra generatie a celui mai bine vandut model al marcii ŠKODA, peste 20% din caroserie consta din oteluri ultra-rezistente formate la cald. Structura este realizata in proportie de aproape 14% din otel ultra-rezistent si otel prelucrat in etape multiple. In acest fel se asigura stabilitatea si siguranta la cote maxime, dar si greutatea redusa, ceea ce permite economii la consumul de combustibil.

 

Automobilele din zilele noastre trebuie sa satisfaca multe cerinte, ce uneori par contradictorii. Autoturismele trebuie sa fie usoare, sa aiba pretul mic si consumul redus. Dar totodata, ocupantii isi doresc tot mai mult confort si, bineinteles, siguranta tot mai mare, ceea ce inseamna o caroserie mai rezistenta si mai rigida. A patra generatie a modelului ŠKODA OCTAVIA face uz de un mix inteligent de materiale, folosind intens otelurile de inalta rezistenta, pentru ca automobilul sa a fie atat economic si eficient, cat si extrem de sigur pentru ocupanti. Cele cinci stele pe care cea mai noua generatie a celui mai bine vandut model al marcii le-a obtinut la testul Euro NCAP sunt rezultatul colaborarii fructuoase intre diferitele departamente, pentru domenii precum machetarea, designul, conceptul de ansamblu, simulari si asigurarea calitatii.

 

Utilizarea in proportie mare a otelurilor de inalta rezistenta reduce greutatea si optimizeaza siguranta
Caroseria exceptional de rezistenta a modelului OCTAVIA se datoreaza inainte de toate proportiei mari de oteluri de inalta rezistenta. Otelurile traditionale ambutisate reprezinta doar 26,3% din caroserie, fiind folosite mai ales pentru componentele de suprafata. In schimb, 20,6% din caroserie este realizata din otel ultra-rezistent format la cald. Acest tip de otel este de pana la sapte ori mai rezistent decat variantele uzuale de otel ambutisat. La fabricarea componentelor de acest tip, otelul este incins pana la aproximativ 950 de grade Celsius, iar apoi este presat. In pasul urmator, componenta este racita la 180 de grade Celsius in cadrul unui proces controlat, ce dureaza doar 5,5 secunde. Rezistenta exceptionala ce rezulta din aceasta procedura permite fabricarea unor componente mai subtiri si deci mai usoare, ce pot fi astfel folosite chiar si in zonele ce trebuie sa reziste la impact frontal sau lateral.

 

Laminarea flexibilă permite grosimi diferite ale foilor de tabla
Tehnologia avansata de laminare flexibila denumita tailor-rolled blank a fost utilizata in premiera de Grupul Volkswagen in anul 2004, pentru ŠKODA OCTAVIA II. Combinarea procedurii de laminare flexibila cu formarea la cald a fost folosita pentru prima data pentru ŠKODA OCTAVIA III. Pana la introducerea acelei generatii, combinarea acestor procese de productie nu era inca tehnic posibila. Laminarea flexibila permite fabricarea de componente din foi de tabla cu grosimi diferite. Grosimea poate fi astfel crescuta doar acolo unde este nevoie de o rezistenta marita. Noua OCTAVIA foloseste aceasta tehnologie pentru montantii A si B, de pilda. In numeroase zone care sunt, de asemenea, supuse unei sarcini la fel de mari, producatorul ceh face uz de otel prelucrat in mai multe etape (otel prelucrat in doua faze), ce asigura rezistenta mare dupa finalizarea procesului de formare si, drept rezultat, este foarte maleabil si totusi rezistent. La OCTAVIA, otelul prelucrat in doua faze este folosit pentru prima data si pentru suprafata capotei portbagajului. Otelul prelucrat in mai multe etape si otelul ultra-rezistent reprezinta aproape 14% din masa caroseriei. Folosind materiale inovatoare si cele mai avansate metode de calcul computerizat, caracteristicile caroseriei au putut fi optimizate continuu. Astfel, de exemplu, noua generatie ŠKODA OCTAVIA beneficiaza din nou de o crestere a rigiditatii torsionale dinamice comparativ cu modelul predecesor. Rezultatul: confort si mai ridicat decat la modelul anterior.