STIRI DE LA SKODA
05.03.2021

ŠKODA ENYAQ iV: lider la capitolul coeficientului aerodinamic

Caroseria cu forma aerodinamica are un coeficient aerodinamic Cd de doar 0,257
ENYAQ iV

› Rezistenta extraordinar de redusa la inaintarea primului SUV ŠKODA 100% electric, ENYAQ iV, ii creste considerabil autonomia

› Designul de baza aerodinamic, diafragmele active ajustabile, masca frontala cu prize de aer si rotile aerodinamice reduc toate rezistenta la inaintare a modelului

› Turbulente de aer reduse in spatele automobilului, datorita profilului plafonului optimizat, a oglinzilor exterioare cu forma speciala si a scutului de sub automobil

› Caroseria cu forma aerodinamica are un coeficient aerodinamic Cd de doar 0,257

 

Mladá Boleslav, martie 2021 – Autonomia maxima a noii ŠKODA ENYAQ iV se ridica la peste 520 kilometri*. Totodata, SUV-ul beneficiaza de caracteristici aerodinamice extraordinare pentru aceasta clasa. Datorita caroseriei sale cu forma extrem de aerodinamica, primul model ŠKODA 100% electric construit pe baza platformei modulare de electrificare MEB a Grupului Volkswagen reuseste un coeficient aerodinamic Cd de 0,257. Alaturi de caroseria optimizata aerodinamic, aceasta valoare de top se datoreaza si unor detalii speciale, precum rotile Aero, diafragma activa de racire din priza de aer frontala centrala si oglinzile exterioare cu forma speciala pozitionate in acest scop pe portierele din fata si nu pe triunghiul geamului de pe montantul A.
 

ŠKODA ENYAQ iV este primul model de serie al producatorului auto ceh ce este conceput pe baza platformei modulare de electrificare MEB a Grupului Volkswagen. SUV-ul electric va fi construit la unitatea principala de productie a marcii, aflata in orasul Mladá Boleslav din Republica Ceha. Astfel este totodata si primul automobil electric din Europa construit in afara Germaniei pe baza platformei MEB a Grupului Volkswagen. Caroseria are un design cu impact emotional si totodata aerodinamic. In combinatie cu motorul sau electric eficient de 150 kW, ENYAQ iV 80 poate parcurge peste 520 de kilometri* conform ciclului WLTP cu bateria complet incarcata.

 

Diafragma activa de racire controleaza volumul de aer in functie de necesar
In partea frontala a modelului ENYAQ iV este integrata o diafragma in priza de aer centrala. Astfel, in functie de necesarul de aer de racire pentru sistemul de propulsie electric, precum si pentru bateria litiu-ion si sistemul de aer conditionat, sistemul electric de comanda al automobilului deschide diafragma doar atat cat este necesar. Cand diafragma este complet inchisa, are efect deosebit de favorabil asupra caracteristicilor aerodinamice ale autoturismului si autonomia creste cu pana la 7 kilometri. Optimizata aerodinamic, partea inferioara a barei de protectie din fata are spoilere cu forma unica, dispuse in fata rotilor, pentru a directiona aerul pe sub automobil, astfel incat sa curga de-a lungul scutului neted si al bateriei. In combinatie cu asa-numitele air-curtains, adica prizele de aer din bara frontala, pentru a accelera fluxul aerului, toate aceste elemente directioneaza aerul lin de-a lungul prizelor de aer, spre partea din spate a automobilului. Avand in vedere ca rotile sunt responsabile pentru circa 25% din rezistenta la inaintare, pentru ENYAQ iV sunt oferite si jante din aliaj usor optimizate aerodinamic, pentru a reduce si mai mult turbulentele de aer.

 

Oglinzile exterioare, eleronul de la nivelul plafonului si difuzorul din spate reduc coeficientul aerodinamic in spatele automobilului Turbulentele de aer sunt reduse si in partea din spate a noii ŠKODA ENYAQ iV, aceasta contribuind, de asemenea, la coeficientul aerodinamic redus al automobilului. Profilul alungit al plafonului si eleronul de la nivelul plafonului cu aripioare laterale accentueaza apasarea aerodinamica a automobilului si, impreuna cu marginile speciale ale barei de protectie din spate asigura fluxul de aer optim de-a lungul intregului autoturism.

 

Scutul plan de sub automobil reduce si mai mult turbulentele si optimizeaza fluxul de aer pe sub automobil. Aditional, difuzorul din spate cu spoiler integrat interactioneaza cu eleronul de la nivelul plafonului, echilibrand turbulentele de aer in spatele autoturismului. Oglinzile exterioare optimizate aerodinamic reduc curentii de aer si zgomotul acestora, fiind astfel concepute incat sa directioneze aerul spre spatele automobilului si sa reduca fluxul de aer din jurul automobilului. Pentru a accentua acest efect, oglinzile sunt asezate pe portierele din fata si nu in triunghiul geamului si al montantului A, ca la alte automobile, pentru a permite aerului sa curga optim peste ele.

*Date preliminare