1. Noutati
  2. Škoda Enyaq RS 𝗶V aduce doua noi recorduri in GUINNESS WORLD RECORDS™
02.02.2023
Noutati ŠKODA

Škoda Enyaq RS 𝗶V aduce doua noi recorduri in GUINNESS WORLD RECORDS™

Drift de 7,351 km pe gheata.

record

›     Condus de jurnalistul auto Richard Meaden, Enyaq RS iV a depasit recordul din GUINNESS WORLD RECORDS pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheata cu un vehicul", reusind sa derapeze controlat pe o distanta de 7,351 km

›     Totodata, cu acelasi autoturism, Škoda a introdus acum in GUINNESS WORLD RECORDS recordul de "Cel mai lung drift continuu pe gheata cu un vehicul (automobil electric)"

›     Recordurile au fost realizate pe lacul inghetat de langa Östersund, Suedia, la ora 11:05 dimineata, in 19 ianuarie 2023
 
Mladá Boleslav,  Škoda a reusit doua recorduri mondiale oficiale de drifturi pe gheata cu SUV-ul Enyaq RS iV, cel de-al doilea model 100% electric al marcii. Recordurile pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheata cu un vehicul" si "Cel mai lung drift continuu pe gheata cu un vehicul (automobil electric)" au fost verificate si confirmate de GUINNESS WORLD RECORDS. Jurnalistul auto Richard Meaden este cel care a realizat recordurile pe o pista circulara cu circumferinta de 188,496 m, pe lacul inghetat Stortjärnen, langa Östersund, Suedia, joi, in 19 ianuarie 2023.
 
Primul record depasit de Škoda pe lacul Stortjärnen a fost pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheata cu un vehicul". La volanul recent lansatului SUV Škoda Enyaq RS iV, Richard Meaden a stabilit un nou record verificat oficial, reusind sa mentina automobilul intr-un derapaj controlat timp de peste 15 minute, pe o distanta de 6,231 km. Driftul lui Meaden a depasit recordul de 6,231 km, ce fusese stabilit in China. Realizand primul record, Meaden si Škoda Enyaq RS iV SUV au stabilit si un al doilea record, si anume pentru "Cel mai lung drift continuu pe gheata cu un vehicul (automobil electric)".


In prezenta unui arbitru GUINNESS WORLD RECORDS si a expertului international in drifturi David Kalas, Škoda a stabilit recordul in a patra zi petrecuta de marca la fata locului, cu numeroase teste executate cu diferite tipuri de anvelope. Pentru a obtine driftul perfect, a fost nevoie de un total 18 ore de drifturi, pe parcursul a cinci zile intregi petrecute la temperaturi de sub zero grade.


Enyaq RS iV SUV s-a comportat excelent in aceste conditii dificile si, in incercarea prin care a depasit recordul, automobilul s-a invartit de 39 de ori pe circuit, in 15 minute si 58 de secunde. Viteza maxima s-a ridicat la 48,69 km/h, iar autoturismul a fost cel mai lent la 31,64 km/h.

Automobilul din productia de serie folosit pentru a invinge recordul a fost echipat cu jante din aliaj usor de 20 de inchi. Anvelopele speciale Däckproffsen 245/35-R20 folosite la eveniment pentru puntea fata au provenit de la Michelin si au avut 600 de spike-uri de 5 mm, pentru o mai buna tractiune si pentru a permite un control mai precis al directiei pe suprafata de gheata fara aderenta. Combinatia ideala pe suprafata de gheata cu o adancime de 40 cm s-au dovedit a fi anvelopele Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 instalate pe puntea din spate, ce au avut pe suprafata pneului 300 de spike-uri de 2 mm.

Stabilirea celor doua noi titluri de GUINNESS WORLD RECORDS readuce marca Škoda, pe noul recordman Richard Meaden, precum si marca RS in cartea recordurilor. In 2011, pilotul britanic a reusit un Record de viteza de 227,080 de mile pe ora, record confirmat de Southern Californian Timing Association (SCTA), cu un automobil din productia de serie cu motor de 2,0 litri cu supraalimentare. Recordul a fost realizat cu o Škoda Octavia RS fabricata pentru Marea Britanie, condusa pe legendarele "campii de sare" Bonneville Salt Flats din SUA.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Meaden a spus in urma reusitei: "Revenirea la volanul unei alte Škoda de record este un eveniment foarte special. Astfel am ajuns de pe "campiile de sare" Bonneville Salt Flats din SUA, pe un lac scandinav inghetat, stabilind doua recorduri diferite cu doua automobile foarte diferite. Sunt incredibil de mandru sa fac acum parte din nou dintr-o echipa de record, 12 ani mai tarziu. Cine ar fi crezut ca o sa ajungem aici, sa facem drifturi cu un automobil electric pe gheata? Acest fapt demonstreaza cat de mult se schimba lumea auto, dar arata si cat de incitant este acest univers!"


Enyaq RS iV este echipat cu suspensii sport coborate in fata cu 15 mm, comparativ cu varianta Enyaq iV standard si cu 10 mm in spate. De asemenea, directia progresiva si Drive Mode Select, precum si sistemul optional de control adaptiv al sasiului pentru suspensiile adaptive permit o tractiune si mai buna. Printre optimizarile aditionale se numara si barele sport RS, detaliile negre gloss de la exterior, precum si scaunele sport cu tapiterie din piele neagră, extinsa, de asemenea, pe volan si pe plansa de bord.


Enyaq RS iV SUV este al doilea model Škoda 100% electric ce poartă emblema RS, oferind 299 CP si sprinturi de doar 6,5 secunde de la 0 la 100 km/h, pe baza bateriei sale de 82 kWh (77 kWh net) si a celor doua motoare electrice. Avand cate un motor pe fiecare punte, Enyaq RS iV genereaza un cuplu de 460 Nm si impresioneaza cu capacitatea sa de acceleratie instantanee si cu o putere extraordinara. Automobilul poate fi incarcat rapid la pana la 135 kW, ceea ce inseamna ca bateria poate ajunge la 80% in doar 36 de minute.

Inregistrare newsletter

In Newsletter-ul nostru primiti regulat informatii privind produsele noastre precum si o selectie de oferte exclusive!

Datele introduse nu sunt valide. Va rugam sa incercati inca o data.

Va rugam sa selectati un mod de adresare

A intervenit o problema la abonarea la newsletter. Va rugam sa incercati inca o data mai tarziu.

Ma intereseaza informatii din locatiile
checkbox_default
checkbox_default
checkbox_default
checkbox_default

Va multumim!

Abonarea la newsletter a fost efectuata cu success.

Veti primi un e-mail care contine un link de confirmare. Va rugam sa confirmati accesand acest link, pentru a putea fi incheiata inregistrarea dumneavoastra.