STIRI DE LA SKODA
13.07.2020

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: model COMBI robust cu design off-road

Noii membri ai familiei ŠKODA OCTAVIA
ŠKODA OCTAVIA SCOUT

›   Noua generatie OCTAVIA continua povestea de succes a gamei SCOUT

›   COMBI multifunctional atractiv, cu detalii robuste si garda la sol crescuta cu 15 mm

›   Noua OCTAVIA SCOUT ofera acum chiar si mai mult spatiu si, pentru prima data, poate fi comandata optional si cu tractiune fata

 

Mladá Boleslav, iulie 2020 - A patra generatie ŠKODA OCTAVIA si-a adaugat acum in gama si versiunea SCOUT. Povestea de succes a acestui break cu detalii robuste, cu alura de automobil de off-road, garda la sol crescuta si tractiune integrala a inceput in anul 2007, fiind acum continuata de noua generatie a celui mai popular model ŠKODA. Alaturi de designul sau emotional, COMBI-ul multifunctional ofera chiar si mai mult spatiu decat predecesorul si este disponibil optional si cu tractiune fata.

 

Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al marcii ŠKODA, a explicat: ”Noua ŠKODA OCTAVIA SCOUT imbina optim eleganta cu robustetea. Modelul beneficiaza de linii mai emotionale si proportii mai dinamice, calitati preluate de la cea mai noua generatie OCTAVIA. Designul de ansamblu este condimentat cu detaliile de design specifice gamei SCOUT, precum evazarile marcante din plastic de la pasajele rotilor si pragurile laterale, precum si de barele de protectie cu scut cu aspect de aluminiu. Dispunand de un portbagaj ce a fost din nou marit, OCTAVIA SCOUT este perfect echipata pentru a satisface toate cerintele specifice unui stil de viata contemporan.”

 

ŠKODA ofera inca din 2007 modelele acestea SCOUT speciale cu alura off-road. Astfel, a doua generatie OCTAVIA a fost primul model al producatorului ceh de automobile oferit cu look-ul aventuros si tractiune integrala in dotarea standard. Acest autoturism a fost produs pana in anul 2012, beneficiind de un upgrade in 2009. OCTAVIA a fost astfel modelul care a initiat familia SCOUT in gama ŠKODA. Ulterior au fost oferite pe o perioada limitata si variante ROOMSTER SCOUT si FABIA II SCOUT. In 2014 a fost lansata OCTAVIA SCOUT pe baza celei de-a treia generatii a bestseller-ului. Acest model a fost echipat la facelift-ul din 2017 cu faruri distinctive formate din doua module. In prezent, gama SCOUT include si SUV-urile KODIAQ si KAROQ, precum si nava-amiral a marcii, SUPERB.

 

Cate o OCTAVIA pentru fiecare ocazie

Atat in vacantele cu familia, cat si la cumparaturile saptamanale sau in excursiile la munte cu mountain-bike-ul in portbagaj: noua ŠKODA OCTAVIA SCOUT, oferita exclusiv in versiunea de caroserie COMBI, este automobilul perfect pentru numeroase ocazii. Echipata cu Pachetul pentru drumuri grele in dotarea standard, inclusiv scut de protectie si garda la sol crescuta cu 15 mm, OCTAVIA SCOUT este pregatita si pentru off-road, dar preferata de multi si pentru tractarea remorcilor pentru barci, de pilda, sau pentru rulote. Dotata cu motorul 2,0 TDI de 147 kW (200 CP), ŠKODA OCTAVIA SCOUT poate chiar tracta remorci cu frane cu o greutate de pana la 2.000 kg. La fel ca surorile sale din intreaga gama OCTAVIA, si OCTAVIA SCOUT ofera acum si mai mult spatiu decat predecesoarea sa, avand o lungime de 4.703 mm si latimea de 1.829 mm, ceea ce inseamna un plus de 16 mm in lungime si respectiv 15 mm in latime, fata de generatia anterioara. Capacitatea cea mai mare a portbagajului din segment a crescut acum din nou, de data aceasta cu 30 l, la 640 l. Modelul SCOUT poate fi comandat cu farurile full-LED Matrix inovatoare, lansate in premiera pentru OCTAVIA. Tehnologia lor avansata ii permite soferului sa conduca cu luminile de drum in permanenta activate. Automobilul ofera, de asemenea, o functie animată Coming Home/Leaving Home si poarta inscrisul ŠKODA pe hayon.

 

OCTAVIA SCOUT dispune in premiera de doua variante noi ale trenului de rulare: primul motor diesel de 200 CP pentru OCTAVIA si tractiunea fata optionala

Noul motor 2,0 TDI din generatia EVO isi sarbatoreste premiera impreuna cu noua OCTAVIA SCOUT. Este cel mai puternic motor diesel din istoria gamei, generand 147 kW (200 CP) si 400 Nm. De asemenea, ŠKODA ofera OCTAVIA SCOUT cu tractiune fata, suplimentar fata de varianta cu tractiune integrala. Clientii pot, de asemenea, opta pentru motorul 2,0 TDI de 85 kW/115 CP sau pentru 1,5 TSI de 110 kW (150 CP), fiecare dintre aceste motoare fiind disponibil cu transmisia manuala cu 6 trepte. O alta optiune este versiunea e-TEC a motorului 1,5 TSI cu transmisia automata DSG cu 7 trepte si tehnologie mild hybrid. ŠKODA ofera in exclusivitate cele doua motoare din varful gamei: un 2,0 TSI de 140 kW (190 CP) si un 2,0 TDI de 147 kW (200 CP), precum si un 2,0 TDI de 110 kW (150 CP) cu tractiune integrala si transmisie automata DSG cu 7 trepte.

 

Tehnologia 4x4 optimizeaza propulsia la condusul in off-road si la tractarea remorcilor

Tehnologia 4x4 de ultima ora de care beneficiaza ŠKODA OCTAVIA SCOUT transfera automat o parte a cuplului spre rotile din spate, in doar cateva fractiuni de secunda, atunci cand puntea din fata nu mai are suficienta tractiune. Astfel creste siguranta la deplasarea pe suprafete acoperite cu noroi sau zapada, dar si pe asfaltul uscat, iar propulsia este optimizata in off-road, dar si la tractarea unei remorci. Sistemul ŠKODA de tractiune integrala este interconectat cu anumite sisteme de asistenta, precum sistemul ABS ce impiedica blocarea rotilor la franare sau sistemul electronic ESC de stabilizare, diferentialul blocabil electronic EDS si functia sa extinsa XDS+. Unitatea electronica de comanda poate astfel reactiona la conditiile de mers schimbatoare, in doar cateva milisecunde, astfel incat fiecare roata sa poata fi controlata separat si tintit. La rularea libera, la sarcini reduse sau la deplasarea in linie dreapta, automobilul este pus in miscare predominant prin intermediul puntii fata. Dar ori de cate ori situatia o impune, va fi activata si puntea din spate, pentru a asigura tractiune aditionala. Modul Off-road optional, ce face parte din Functia de selectare a modului de condus, duce performantele dinamice pe teren accidentat cu un pas si mai departe.

 

Cuplaj de noua generatie pentru o tractiune integrala si mai eficienta

Elementul central al sistemului de tractiune integrala oferit pentru ŠKODA OCTAVIA este cuplajul multi-disc controlat electronic, care a ajuns acum la a sasea generatie. Pentru aceasta noua generatie, designul cuplajului a fost innoit in detaliu. Astfel a devenit mai usor cu aproape 0,8 kg, iar eficienta sa a fost optimizata datorita utilizarii uleiului cu valori reduse de frecare, precum si a reducerii presiunii de contact initiale si a optimizarii lubrifierii interne. Astfel consumul de combustibil scade la randul sau, inclusiv la utilizarea in regim 4x4. Sistemul beneficiaza acum si de o unitate electronica de comanda (ECU) integrata, ceea ce face ca cea externa folosita anterior sa nu mai fie necesara. Aceasta unitate ECU determina setarile necesare in functie de modul de condus selectat si ajusteaza setarile in consecinta. In modul Eco, de pilda, softul evalueaza stilul de condus al clientului pentru a determina daca la momentul respectiv este necesara tractiunea integrala si, daca e nevoie, inchide complet motorul electric care antreneaza pompa de ulei. Cand devine necesara tractiunea 4x4, sistemul este reactivat instantaneu.

 

Design robust, cu detalii specifice gamei SCOUT

Barele de protectie distinctive din fata si din spate, fiecare accentuate de scutul cu finisaj cu aspect de aluminiu, precum si elementele din plastic negru aplicate la pasajele rotilor, la praguri si pe marginea inferioara a portierelor protejeaza caroseria modelului OCTAVIA si ii rafineaza designul de ansamblu, ce este optim completat cu jantele din aliaj usor de 18 inchi Braga cu finisaj argintiu sau de jantele din aliaj usor optionale Manaslu de 19 inchi. Difuzoarele din fata si din spate, barele de plafon si ramele geamurilor sunt finisate in argintiu, asemeni carcaselor oglinzilor exterioare incalzite, ajustabile si pliabile electric, ce dispun si de functie automata anti-orbire. OCTAVIA SCOUT este echipata in dotarea standard si cu proiectoare de ceata cu LED si poarta emblemele exclusive SCOUT pe aripile sale din fata.

 

Noul design interior OCTAVIA cu fler de SCOUT

Noua OCTAVIA SCOUT a preluat si noul interior al modelului ŠKODA OCTAVIA, ce creeaza o senzatie inedita de spatiu generos si simplifica operarea functiilor autoturismului. Bordul cu design modular nou este dispus pe mai multe niveluri, incluzand un ecran central cu diagonala de pana la 10 inchi. Consola centrala ce se remarca prin liniile elegante si clare este rafinata cu detalii cromate, ce pot fi observate si pe noile panouri ale portierelor si pe manere. Materialele moi de pe portiere si panoul de instrumente accentueaza atmosfera premium de la interior. Noul volan multifunctional cu doua spite si acoperit cu piele ofera un total de 14 functii diferite, ce pot fi accesate cu ajutorul butoanelor noi. Versiunea incalzita a volanului este optionala. Elementele exclusive de decor de pe panoul de instrumente, precum si tapiteria ThermoFlux si emblemele de pe scaunele din fata sunt toate specifice gamei SCOUT. La bordul noii OCTAVIA SCOUT, tapiteria, volanul, cotierele si panoul de instrumente sunt toate rafinate cu cusaturile contrastante Maro Tabor, iar pedalierul este finisat cu decor de aluminiu. Automobilul mai beneficiaza la interior si de decor cromat, oglinda retrovizoare cu functie automata anti-orbire si covorase textile, precum si de emblema SCOUT de intampinare pe ecranul de start al display-ului central. Sistemele de infotainment oferite pentru OCTAVIA SCOUT fac parte din cea mai noua generatie a matricei modulare de sisteme de infotainment a Grupului Volkswagen si dispun de touchscreen de 10 inchi, precum si de asistentul vocal digital Laura.

 

In premiera: Head-up Display, Climatronic cu reglaje pe 3 zone si tehnologie shift-by-wire

La fel ca la toate modelele actuale OCTAVIA, noua iluminare ambientala cu LED scalda si la OCTAVIA SCOUT portierele din fata, panoul de instrumente si zona de la picioare in lumina indirecta, ce poate fi colorata intr-una dintre cele 30 de culori RGB selectabile de catre sofer. Panoul de instrumente si portierele din fata pot fi iluminate intr-o culoare diferita fata de zona de la picioare. Fiind o premiera pentru OCTAVIA, Head-up Display-ul optional proiecteaza informatiile importante in campul vizual direct al soferului, adica pe parbrizul ce poate fi optional si incalzit. Astfel soferul poate citi aici viteza, recomandarile sistemului de navigatie, indicatoarele de circulatie si informatiile sistemelor de asistenta active. In gama dotarilor modelului intra, de asemenea, in premiera, sistemul de climatizare Climatronic cu reglaje pe 3 zone si oglinzile laterale frontale cu izolare fonica, ce reduc si mai mult zgomotele la interior. Folosind sistemul de acces fara cheie (KESSY), oferit ca dotare standard, acum puteti deschide inca de la inceput oricare dintre cele patru usi ale masinii. In echiparea standard este inclusa si frana de parcare electromecanica. La automobilele echipate cu transmisia automata DSG, treptele pot fi schimbare folosind un mic comutator de pe consola centrala. Acesta transmite comenzile electronic, facand uz de tehnologia shift-by-wire, care este inca o premiera interesanta in gama ŠKODA.